Üniversite nasıl seçilir? Bölüm nasıl seçilir?
Sonuçların açıklanmasına daha var. Ama üniversiteler açılana kadar ne yapmak lazım? Sadece temel bilimler ve mühendislikler için yorum yapabilirim.
Yazın 2-3 ay tatil diye bir şey yok artık. Eskidenmiş o.
Örneğin Japonya'da üniversite öğrencilerine yaz tatili yok.
Örneğin Japonya'da üniversite öğrencilerine yaz tatili yok.
Bütün yazı TV izleyerek, bilgisayar oyunu oynayarak ve kumsalda güneşlenerek geçireceksek ayvayı yedik.
1. İngilizce öğrenmek çok önemli. Üniversite seçiminde de çok önemli. Ama mümkünse hazırlık okumamak lazım. Hazırlık okuyan öğrenciler lise bilgilerini unutuyorlar. İlk sınıfta çok zorlanıyorlar. O yüzden hemen İngilizce çalışmaya başlamak lazım.
2. Yaz boyunca hem İngilizce hem matematik (kalkülüs) calışmak lazım. İlk iki yılki matematik ve fizik dersleri sağlam matematik gerektiriyor. İntegral ve türev bilmeden olmuyor.
3. Bu yaz kodlama ve "yapay öğrenme" öğrenmeye başlamak için iyi bir fırsat. Kodlama dili olarak Python ve tensorflow öğrenmeye başlamak lazım. Bilgisayara bir şey yüklemeye gerek yok. Google hesabı yeterli.
Türkçe kaynak
http://www.veridefteri.com/
http://www.veridefteri.com/
Kodlama yapmak için bir şey yüklemeye gerek yok.
https://colab.research.google.com/
https://colab.research.google.com/
4. Temel bilimler seçecekseniz fizik, matematik, kimya, molekuler biyoloji ve genetik, biyoloji. Çift anadal yapmak önemli. Olmazsa en azından ders almak lazim. Sadece tek bölüm yetmiyor artık. İyi üniversiteler bu fırsatları sunuyor.
Bu sebeple yaz boyunca bu konuyu iyi araştırmak lazım. Hangi üniversite ne sağlıyor.
Bu sebeple yaz boyunca bu konuyu iyi araştırmak lazım. Hangi üniversite ne sağlıyor.
5. Mühendislikte bilgisayar mühendisliği ve elektrik elektronik bölümleri daha da popüler olacaklar. Temel sebep yapay öğrenme. Yapay zeka, yapay öğrenme çok hızlı büyüyen sektörler. Her ülke kendi AI silikon vadisini istiyor. Yapay öğrenme dersleri veren üniversiteleri iyi araştırmak lazım. Dersleri kim veriyor? Bu konuda tecrübesi olan hocalar var mı?
6. Bence üniversite bölümden daha önemli.
Yatay geçiş şartlarına iyi çalışmak lazım, ama her kurumun ek şartları var. Yaz boyunca bunları da iyi öğrenmek lazım.
www.yok.gov.tr/documents/7701936/7719456/yataygecişpdf.pdf/
Yatay geçiş şartlarına iyi çalışmak lazım, ama her kurumun ek şartları var. Yaz boyunca bunları da iyi öğrenmek lazım.
www.yok.gov.tr/documents/7701936/7719456/yataygecişpdf.pdf/
Üniversiteye girdikten sonra ne yapacağınız da önemli.
1. İngilizce öğrenmek önemli. İngilizce çalışmaya devam etmek önemli.
2. Üniversitede derslere mutlaka gitmek lazım. İşini iyi yapan hocalara, işini iyi yapan öğrencilere ihtiyacımız var.
Bir öğrencinin hocayı veya dersi beğense de beğenmese de derslere düzenli katılması iş ahlakı meselesi. İşini düzgün yapmakla ilgili. Hoca derse gelmese bile gidip oturacaksın sınıfta.
Ayrıca özellikle “iyi” üniversitelerde ufuk açıcı hocalar oluyor. Söylediği bir şey, bir yönlendirme, bir tavsiye tüm hayatınızı değiştirebilir.
Yurt odasına kapanıp bilgisayar oyunu oynamak yerine derslere gelmek gerekiyor.
3. Çok sayıda öğrencimizi depresyon canavarına kaptırıyoruz. Özellikle kronik depresyon problemi olan öğrenciler mutlaka ailelerine yakın okullarda okumalı. Mutlaka yardım almak gerekiyor. Benzer bir durum hocalar içinde geçerli.
4. Üniversitede bir çok öğrenci kaybolup gidiyor. Okulu bırakan o kadar çok öğrenci var ki. Tüm üniversitelerde durum bu. Amerika’da da Japonya’da da Türkiye’de de. Bunun en büyük sebebi gençlerin kalabalığın içinde yollarını bulmakta zorlanmaları. Stres, gelecek kaygısı, ekonomik zorluklar, psikolojik rahatsızlıklar. Derslere gitmeyen öğrencilerin kaybolma olasılıkları daha yüksek. Kaybolmak yerine yardım istemek gerekiyor.
5. Bir çok öğrenci okuduğu bölümde mutlu değil. Mutlu olanlar şanslı. Tekrar sınava giren, yatay geçiş yapmaya çalışan çok öğrenci oluyor. Dünyanın sonu değil. Ama girdiğinizi bölümü en iyi şekilde bitirip sonrasında kariyer değiştirmek de mantıklı. Çünkü bir çok öğrenci üniversite veya bölüm değiştirdikten sonra da mutlu olamıyor.
6. "İyi" üniversiteler liseden çok farklılar. Hocalar "öğreten" olmaktan çok "rehber" konumundalar. Aynı zamanda araştırma yapmak, bilgi üretmek, sağlam bir akademik ekosistem oluşturmak zorundalar. Türkiye'de ilk 20-30 üniversitenin tamamında, az veya çok, "ufuk" açıcı hocalar var. Bu hocalardan yararlanmak gerek.
7. Hocaların da öğrencilerine daha fazla değer vermesi, daha fazla zaman ayırması, daha fazla emek harcaması ve uygunsuz davranışlardan uzak durması gerekiyor. Boğaziçi bu konuda oldukça iyi diğerlerine kıyasla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder